Monday, November 30, 2015

HronoMan #JHedzWorlD







Davno se govorilo da crvena vina imaju dosta pozitivnih efekata na zdravlje, ali danas, ljubitelji vina i te kako mogu da užiavaju i bez griže savesti da ga piju.

Nova naučna studija su pokazala da dnevno čaša vina predstavlja veću korist od sat vremena provedenih u teretani.

Da dobro ste pročitali…crveno vino je zdravije od vežbanja!


Nauka


Naučni istraživači kanadskog univerziteta u Albertu su otkrili prirodni preparat koji se naziva resveratrol i nalazi se u orasima, grožđu, kikirikiju,bobičastim plodovima, crnoj čokoladi i… naravno vinu. Glavni istaživač, Džejson Dajk i njegov tim su otkrili da visoke doze resveratrola poboljšavaju preformanse, fizičku funkciju srca i snagu mišića (istraživanje je vršeno na miševima).

Džejson je rekao:”Resveratrol je pokazao rezultate slične onim koje se mogu postići i prilikom vežbanja…Mislim da resveratrol može da pomogne onim pacijentima koji žele da vežbaju ali nisu fizički sposobna. Resveratol može da imitira vežbanje za njih.”


Pa ako nauka kaže da je to istina ko smo mi da se bunimo i raspravljamo!


Dobre vesti


Zapravo to znači da crvena vina imaju identična dejstva kao vežbe i vežbanje u teretani. Dakle, sledeći put kada popijete čašu crvenog vina možete ojačati srce, mišiće, kosti isto baš kao i tokom treninga samo bez kapi znoja!




Loše vesti


Pre nego što počnete sa radovanjem, morate da znate da nije poželjno piti u enormnim količinama. Idealno bi bilo i ima dobre efekte ukoliko se ispija 15 minuta nakon ručka ili večere, 3 puta nedeljno po 1 dl i to suvo stono crveno vino jer sadrži najmanje neprevrelog šećera.


I, možda ste pogodili, ali ovo važi samo za ljubitelje crvenog vina. Ljubitelji belog vina, izvinjavam se!






Ostale prednosti crvenog vina (u umerenim količinama):


  • Ima samo 100kcal

  • Redukuje loš holesterol

  • Sprečava krvne ugruške

  • Smanjuje rizik od katarakte, raka debelog creva i dijabetesa tipa 2

  • Sprečava moždani udar

  • Ima snažno antioksidativno delovanje

Umerenost u svemu je ključ uspeha!


Izvor: Winerist











Za ovaj recept vam je potrebno:



6 kašika prosenog griza

6 kašika brašna (ja sam koristio ražano)

6 kašika ulja (ja sam koristio maslinovo)

Ravna kašičica sode bikarbone

Ravna kašičica soli

Sok od pola limuna

2 jaja

150ml kisele vode





Priprema:


Prvo sam u posudu stavio sve suve sastojke (brašno, so, soda), zatim dodao vodu i limun i zamesio testo. U posebnom tanjiru sam viljuškom izlupao jaja i dodao u smesu. Mikserom sve lepo sjedinio. Inače, smesa treba da vam bude gušća od smese za palačinke.

Kalupčiće sam premazao mašću i kašikom ih punio. U zagrejanu rernu sam ih ubacio i pekli su se na 220 stepeni nekih 15-ak minuta. 







Prijatno!









***Hleb sa 4 vrste brašna***




Znate li onaj osećaj? Osećaj kada vam se dešava nešto čudno u stomaku. Kada radite nešto, a ne znate šta. Kada ste prosto zaboravni jer ste u tom čudnom stanju…stanju rasejanosti. 


Hmmmm, nisu nikakvi leptirići u pitanju, niti je neka ljubav na vidiku, jednostavno nisam stigao ništa da čalabrcnem odnosno jedem, a uzeo sam da pravim i mesim hleb. E, to je problem! Struganje, krčanje…pozdrav iz unutrašnjosti tačnije stomaka, creeevaaa se oglašavaju. Neprijatno skroz, moram priznati. I zbog toga moj hleb nije ispao onako kako sam želeo. Umesto da rernu uključim na 150 i pečem ga ja sam to učinio na 250…(dramska pauza sa primesom indijskih serija i dobro poznatog slowmotion-a. Zamislite samo ovu situaciju na taj način – držim se za glavu, čupam “kosu” i vičem: Noooooou!)

Skontao sam kasno, posle jedno dobrih saaaaat vremena. Na svu sreću hleb je ispao sjajno, ali ne i onako kako sam želeo. Popucao je! Ali dobro, kada bolje razmislim moglo je i gore da prođe. 

Sreća prati rasejane! Khmmm, hoću reći gladne!





A sada recept onako kako je trebalo da bude.


Potrebno vam je:


3 čaše od kiselog mleka ražanog brašna

1 čaša od kiselog mleka speltinog integralnog brašna

1/2 čaše od kiselog mleka ovsenog integralnog brašna

1/2 čaše od kiselog mleka heljdinog integralnog brašna

2 ravne kašičice sode bikarbone

2 ravne kašičice soli

Sok od pola limuna

2 pune čaše od kiselog mleka mlake vode

Ravna kašičica kima (opciono)





Priprema:


Prvo sam u posudi pomešao brašno i so, zatim sam dodao vodu i zamesio testo. Ostavio da odstoji nekih 2 sata, pokriveno krpom. Nakon toga sam u testo dodao sodu i limun i mikserom sa nastavcima za testo sve lepo sjedinio. Ponovo ostavio sa strane da odstoji nekih 30-ak minuta. Zatim sam kalup podmazao dobro mašću i izručio testo.





Mokrim rukama ga lepo izravnao. Posuo odozgo susamom i lanom i utapkao rukama kako ne bi spalo. 







Aluminijumskom folijom sam kalup dobro obložio, tako da ne ulazi vazduh.





Ubacio ga u hladnu rernu i tek tada je uključio. Pekao se na 150 stepeni nekih sat vremena sa folijom i još nekih 20 minuta bez folije.


Kada se malo ohladio uvio sam ga u prijanjajuću foliju kako bi zadržao svežinu i mekoću do doručka.


Prijatno!









Za ovaj recept vam je potrebno:



4 pune čaše od kiselog mleka ražanog brašna

1 čaša od kiselog mleka heljdinog integralnog brašna

Puna kašičica soli

2 ravne kašičice sode bikarbone

Sok od pola limuna

Do 3 čaše od kiselog mleka (ne pune već do prvog ruba) mlake vode





Priprema:


Prvo sam pomešao brašno i so i promešao. Dodao vodu i zamesio testo. Ostavio da odmori na sobnoj temperaturi oko 3 sata. Nakon tih 3 sata u smesu sam dodao sodu i limun i opet mikserom sa nastavcima za testo promešao. Odložio sa strane da opet odmara nekih 30 minuta. Zatim sam smesu prebacio u kalup koji sam prethodno dobro podmazao mašću. Mokrim rukama ga lepo oblikovao. Posuo malo brašna i susama u utapkao prstima kako susam ne bi spao. Aluminijumskom folijom ga dobro obložio da vazduh ne ulazi i ubacio u hladnu rernu. Pekao se na 150 stepeni (sa ventilatorom) nekih sat vremena i još nekih 20-ak minuta bez folije.





I ono najbitnije, dobar i jeftin hleb nećete nigde naći sem ukoliko se ne bacite u zanimljivu avanturu pravljenja istog.


Tako da će vam cena otprilike biti oko 70 din. za 700g hleba, pa vi razmislite da li ćete ga na kraju kupiti ili sami napraviti.


Prijatno!












Za ovaj recept vam je potrebno:


4 1/2 čaše od kiselog mleka ražanog brašna

1/2 čaše od kiselog mleka heljdinog integralnog brašna

2 ravne kašičice sode bikarbone

Sok od pola limuna

Dve ravne kašičice soli

2 čaše od kiselog mleka mlake vode





Priprema:


U posudu sam stavio prvo sve suve sastojke (brašno, so i sodu) zatim dodao vodu i limun i zamesio testo. Ostavio da odmori nekih 30 minuta. Nakon toga sam smesu izručio u kalup koji sam prethodno podmazao mašću i mokrim rukama ga izravnao odnosno oblikovao. Posuo odozgo brašnom i susamom i utapkao rukama kako susam ne bi spao. Aluminijumskom folijom obložio pleh tako da ne ulazi vazduh i ubacio u hladnu rernu, a zatim je i uključio. Pekao se na 150 stepeni (sa ventilatorom) sa folijom nekih sat vremena i još nekih 20-ak minuta bez folije. 

Ostavio malo da se prohladi, a zatim ga čuvao i uvio u prijanjajuću foliju kako bi zadržao svežinu i mekoću do sutra.








 

Prijatno!











Za ovaj recept vam je potrebno:



150g fruktoze

5 kašika vode

100g surutke u prahu

100g putera (ukoliko imate bilje bi bilo da stavite kakao puter)

Burbon (štapić) vanile


Opciono:

Bademi

Kokos





Priprema:


Pomešao sam vodu i fruktozu i stavio na plotnu da se šećer istopu odnosno ušpinuje, toliko da poprimi žućkastu boju. Sklonio sa ringle i dodao surutku u prahu i štapnim mikserom izmiksao kako bi se dobila glatka smesa bez grudvica. Ubacio puter i mešao dok se nije istopio a zatim i doradio štapnim mikerom. Izlio na papir za pečenje, posuo krupno mlevenim bademima i kokosom i ubacio u zamrzivač da se stegne.






Imajte na umu da je ovo bila samo proba, kako bi čokolada po strukturi bila nalik kupovnoj recept ću morati i dalje da doradjujem i usavršavam. Hvala!


Opet sam je pravio, ali u malo izmenjenom izdanju. Ovaj put sa cimetom i bademima :-)





Inače, brzo se topi na sobnoj temperaturi pa se mora držati u zamrzivaču što smatram manom, ali zato je ukus odličan. Čim budem kupio kakao puter isprobaću ga pa javljam utiske.


Prijatno!








Kako svratim na pijacu kod Đerma tako se kući ne vraćam bez ove namirnice. Pitate se šta je to? Je l’ da?
E pa dragi i drage moje to je neutralna pavlaka za šlag sa 36% mm. Izuzetno dobra i kvalitetna, moram priznati.





Ne samo što je cena pristupačna (135 din. 1/2l) već ne sadrži nikakve aditive i konzervanse, što je mnogo bitnije napomenuti. 100% je prirodna i to me je upravo i privuklo da je kupim. 





Jedina mana je što je rok trajanja 3 dana. Lično je koristim za pravljenje putera jer na taj način odvojim mlaćenicu i ostane samo masnoća i samim tim dobijem 3 u 1. Duži rok trajanja, mlaćenicu i puter!


Elem, tema ovog posta je mlaćenica i kako je iskoristiti na pravi način.






Za ovaj recept vam je potrebno:







2 čaše od kiselog mleka brašna (ja sam koristio 1 1/2 čašu ražanog brašna tip 1250 i 1/2 čaše heljdino integralno brašno)

Čašu (ne prepunu) od kiselog mleka mlaćenice

Ravna kašičica sode bikarbone

Kašika limunovog soka

Ravna kašičica soli


Priprema:


Prvo sam uključio rernu da se dobro zagreje. Zatim sam u posudu stavio sve suve sastojke (brašno, so, soda) i promeša. Dodao limun, mlaćenicu i zamesio testo. Kašikom vadio smesu i stavljao je na pleh koji sam prethodno podmazao mašću. Pekli su se na 220 stepeni (sa ventilatorom) nekih 20-ak minuta. 





Prijatno!


Tekstovi vezani za ovaj post:

1. Kako napraviti domaći puter?

2. Puter







This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.


JHedzWorlD


AIM GLOBAL






No comments:

Post a Comment